Wednesday, January 28, 2015

VITAMIN E MENGATASI KULIT KERING



Atasi masalah kulit kering dengan Vitamin E Shaklee!


Assalamualaikum dan selamat malam semua (^_^)

Kita selalu dengar orang kata yang vitamin E adalah baik untuk kulit, tetapi kita jarang ambil tahu apa yang vitamin E ni buat pada kulit kita. Secara amnya, vitamin E adalah antioksidan yang melindungi dan membaiki struktur kulit kita.

Apa itu antioksidan?

Antioksidan merupakan zat yang berfungsi untuk melindungi tubuh kita dari serangan radikal bebas. Radikal bebas pula merupakan molekul yang boleh merosakkan sel tubuh, menyebabkan kulit kering, kedutan dan garis-garis halus.

Antioksidan ini akan meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel daripada berlaku.Vitamin E adalah salah satu antioksidan yang paling kuat, tetapi badan kita tidak boleh menghasilkannya. Ini bermakna kita perlu mendapatkan nutrien ini daripada diet harian kita.Pengambilan makanan yang mengandungi vitamin E dan pengambilan suplemen vitamin E boleh membantu mencegah penuaan kulit dan kerosakan sel-sel DNA.
-->> Para penyelidik antarabangsa telah membuat kajian ke atas lebih dari 1,000 makanan untuk menentukan tahap kandungan antioksidan di dalamnya. Mendahului senarai ialah acaiberi, blueberi, blackberi, walnut, strawberi, cranberi, raspberi, elderberi, bunga cengkih kisar, delima dan anggur merah.




Vitamin E dan nisbah kandungannya


Vitamin E dan Kelebihannya


Sebarang Maklumat pembelian dan Pendaftaran Ahli, anda boleh menghubungi saya.

Whatsapp/ Sms/ Call

Umi Aliesya
0139010598

Shaklee ID 961819
Email : umialiesya@yahoo.com
Blog : www.vitamin4mama.blogspot.com
COD : Area Kuantan, Tg. Lumpur, Kempadang, Sg. Soi 
Pengeposan ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH dan SARAWAK



No comments:

Post a Comment