Tuesday, January 27, 2015

BAGAIMANA NAK HILANGKAN GARIS KEDUTAN & LINGKARAN GELAP BAWAH MATA

EYE TREATMENT ENFUSELLE SHAKLEE HILANGKAN GARIS KEDUTAN & LINGKARAN GELAP BAWAH MATA


Apabila umur kita semakin meningkat, maka garis2 halus atau kedutan mula muncul di sekitar mata kita. Wanita yang melebihi 30 an lagi ketara. Saya tak dapat menafikan kerana saya sendiri pun sudah melebihi 30 an. Selain garis2 penuaan tu, lingkaran gelap bawah mata pun semakin ketara.huhuhu.

Tetapi Anda Jangan risau; ADA PENYELESAIANNYA! Krim Enfusell Eye Treatment dari Shaklee mampu membantu anda untuk menghilangkan garis kedutan di sekitar mata serta lingkaran gelap bawah mata anda!

APAKAH PUNCA GARIS KEDUTAN DI SEKITAR MATA & LINGKARAN HITAM DI BAWAH MATA?

krim eye treatment shaklee

Faktor utama wujudnya kedutan di sekitar mata adalah faktor usia yg semakin meningkat. Ini kerana, bermula dari seseorang itu berusia 30 tahun, kandungan kolagen di dalam tubuhnya menjadi semakin berkurangan. Ini menyebabkan kulit tidak tegang seperti sebelumnya.

Selain itu, terdapat juga beberapa faktor yg menyebabkan garis kedutan di sekitar mata ini iaitu:

  • Menghabiskan banyak masa di bawah sinar matahari.
  • Asap rokok.
  • Sejarah keluarga kedutan awal
  • Dehidrasi
  • Kurang tidur





Lingkaran hitam bawah mata atau lebih dikenali sebagai eye bag sering mengganggu penampilan seseorang. Tapi, ada juga sesetengah individu yang tak pedulikan hal ini langsung. Tapi bagi yang sering mementingkan penampilan diri, masalah lingkaran hitam ni sikit sebanyak merisaukan anda.

Lingkaran hitam ini terjadi apabila anda kekurangan darah atau kurang tidur, maka wajah tampak pucat dan muncul lingkaran gelap di sekeliling mata. Faktor keturunan juga dapat menyebabkan timbulnya lingkaran hitam.

Punca Lingkaran Gelap Bawah Mata

Keturunan
Ketipisan kulit di sekitar mata berbeza pada setiap orang, biasanya hal ini disebabkan kerana keturunan. Semakin tipis kulit seseorang, maka semakin nampak jelas bayang-bayang hitam di bawah mata.

Alergi
Akibat mata yang gatal kerana alergi, orang akan cenderung menggosok kulit di sekitar mata. Hal ini akan membuat darah memenuhi pembuluh-pembuluh di bawah mata, yang akan membuatnya nampak gelap. Beberapa alergi pada makanan juga menyebabkan lingkaran hitam ini. Pencegahan terhadap alergi dan membiasakan diri tidak menggosok mata perlu diingat untuk anda yang memiliki alergi pada mata.

Keletihan
Kurang tidur atau keletihan yang berlebihan akan membuat mata bekerja lebih keras sehingga pembuluh-pembuluh darah di sekitar mata juga lebih aktif dan terlihat sebagai bayang-bayang hitam di bawah kulit mata. Rehat dan tidur yang cukup adalah penyelesaian yang paling baik.

Usia
Seiring dengan bertambahnya usia, kulit akan kehilangan kolagen yang membuatnya menjadi lebih tipis dan tembus pandang. Dengan demikian bayang-bayang gelap akan semakin nampak. Perawatan untuk meremajakan kulit akan mengurangi lingkaran hitam yang muncul akibat usia.

Anemia
Kekurangan zat besi yang merupakan tipe paling umum dari anemia, juga boleh menyebabkan bayang-bayang hitam ini. Pada masa kehamilan dan menstruasi kulit akan menjadi lebih pucat karena kekurangan asupan zat besi dan hal ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas terlihat sebagai bayang-bayang hitam. Pengambilan supplement zat besi atau penambah darah akan mengatasi masalah ini.

MEMPERKENALKAN




Krim Enfuselle Eye Treatment Shaklee boleh membantu anda mengatasi masalah ini. Fungsi utama krim ini adalah untuk memperbaiki penampilan dengan khasiat nutrien dan botani khas untuk mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan sembap; termasuklah lingkaran gelap di bawah mata.

Ia amat berkesan dalam tempoh yg tidak terlalu lama. Mengamalkannya secara konsisten setiap hari boleh memberikan kesan positif seperti berikut:

Terbukti berkesan secara klinikal
  • 233% pengurangan kedutan dalam tempoh dua minggu
  • 120% peningkatan keanjalan dan ketegangan kulit dalam tempoh dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus yang ketara dalam tempoh lapan minggu
  • 32% peningkatan lembapan kulit yang berpanjangan dalam tempoh lapan minggu
  • Tona kulit yang nyata lebih sekata dalam tempoh 12 minggu
  • Botani anti penuaan dan vitamin C membekalkan manfaat yang ketara untuk kulit
  • Sangat lembut di sekitar mata
  • Boleh digunakan di bahagian leher dan bibir
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.
Jika garis halus di sekitar mata serta lingkaran gelap di bawah mata amat mengganggu kecantikan wajah anda, Krim Eye Treatment Enfuselle ini penyelesaiannya. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi, serta tidak mengandungi bahan kimia yg boleh mendatangkan kesan sampingan buruk ke atas kulit anda.


Harga Retail Normal 1 tube (14ml): RM52.50
*Untuk harga istimewa & penghantaran percuma, sila SMS/Whatsapp saya!


ORDER SEKARANG!


Whatsapp/ Sms/ Call
Umi Aliesya 0139010598
Shaklee ID 961819
Email : umialiesya@yahoo.com
Blog : www.vitamin4mama.blogspot.com
COD : Area Kuantan, Tg. Lumpur, Kempadang, Sg. Soi 
Pengeposan ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH dan SARAWAK



No comments:

Post a Comment