Sunday, January 25, 2015

PERBEZAAN ANTARA JAMU DAN VITAMIN DALAM BERPANTANG

Assalamualaikum semua.

Pagi ni kita nak lihat perbezaan antara jamu dan vitamin selepas bersalin atau ketika berpantang. Ramai yang masih belum membuat keputusan set berpantang apakah yang perlu diambil kan.

Perbezaan mengamalkan jamu atau vitamin sewaktu dalam berpantang?


Jamu juga adalah sejenis makanan tambahan tetapi terdapat sesetengah kandungan jamu yang masih tidak dapat diketahui dengan lengkap. Badan kita akan mengambil masa yang agak lama menguraikan jamu berbanding vitamin. Dengan pengambilan air yang mencukupi, vitamin lebih mudah dan akan diserap dengan baik oleh badan.

Bagi ibu yang menyusu badan, adalah lebih baik tidak mengamalkan jamu kerana risiko untuk mendapat penyakit demam kuning atau jaundice adalah sangat tinggi. Jikalau ingin mengamalkan jamu pun hendaklah menunggu selepas 2 minggu bersalin. Berbeza dengan pengambilan vitamin yang boleh diambil sejurus selepas bersalin dan tiada risiko untuk penyakit jaundice.

Selepas bersalin, adalah amat penting untuk ibu-ibu mengamalkan makanan seimbang yang kaya dengan zat besi, zink, asid folik dan vitamin C. Ini adalah penting untuk membina sel darah yang telah banyak kehilangan semasa kelahiran dan juga menyembuhkan luka dalaman dan luaran. Maka, dengan pengambilan vitamin semasa dalam pantang dapat membantu proses penyembuhan luka dengan lebih cepat.

Apa pun, jamu atau vitamin, pilihan adalah ditangan anda. Pilihlah dengan bijak mengikut kesesuaian badan anda dan juga bayi anda. Disini Umi Aliesya ingin kongsikan kegembiraan salah seorang customer yang berpuashati dengan SUPPLEMEN BERPANTANG/BERSALIN SHAKLEE ....happy sangat apabila dapat share benda berfaedah buat ibu-ibu diluar sana...hehe! sampai nurse pun terkejut luka cepat kering!!! so, anda yang masih tercari-cari makanan tambahan semasa berpantang, bolehlah mencuba supplemen Shaklee!!!!


 


Sebarang Maklumat pembelian dan Pendaftaran Ahli, anda boleh menghubungi saya.

Whatsapp/ Sms/ Call

Umi Aliesya
0139010598

Shaklee ID 961819
Email : umialiesya@yahoo.com
Blog : www.vitamin4mama.blogspot.com
COD : Area Kuantan, Tg. Lumpur, Kempadang, Sg. Soi 
Pengeposan ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH dan SARAWAK



No comments:

Post a Comment